Wil je weten hoe jouw bestelling precies bezorgd wordt en wanneer? Hieronder vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten met betrekking tot de bezorging, bestellen, en verzending. 
Staat jouw vraag er niet tussen? Mail ons gerust, we helpen je graag verder!

Welke verzendmethoden zijn er beschikbaar?

Op dit moment hebben wij enkel een samenwerking met PostNL, dit zal voor onbepaalde tijd zo blijven. 

Verzendt Plantena internationaal?

Jazeker. We verzenden momenteel naar meer dan 20 internationale landen, waaronder België, Luxemburg, Duitsland, Het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Oostenrijk, Ierland, Denemarken, Italië, Portugal, en Spanje.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Het volgen van uw bestelling is eenvoudig en gemakkelijk te doen. We sturen je een e-mail om je te laten weten zodra je bestelling is verzonden. U kunt daarna met uw code bij PostNL uw pakket volgen.  U kunt ook een ticket indienen om meer te weten te komen over uw bestelling.

Hoelang duurt het voordat ik mijn bestelling kan volgen?

Hier bij Plantena zijn we trots en streven we ernaar om ervoor te zorgen dat alle pakketten op tijd worden afgeleverd. 

U ontvangt uw bestelling binnen 2-4 werkdagen, afhankelijk van de provincie waarin u woont, vanaf de datum waarop uw bestelling is geplaatst.

 

Bestelling

Plantena begrijpt het als je wat vragen hebt over ons bestelproces! Op deze pagina vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten (of die willen verduidelijken) met betrekking tot bestellen.

Staat jouw vraag er niet tussen? Mail ons gerust op [email protected], we helpen je graag!

Toch niet zo blij met je bestelling als je had gedacht? Hieronder vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten met betrekking tot retourneren. 

Staat jouw vraag er niet tussen? Mail ons gerust, we helpen je graag!

Hoe plaats ik een bestelling?

  1. Controleer uw winkelwagen. Controleer ook de items in uw winkelwagen.
  2. Ga naar het scherm Verzenden, factureren en betalen. Zorg ervoor dat u bent ingelogd op uw account (of de juiste gegevens gebruikt).
  3. Controleer uw bestelling. U ziet nu uw bestelinformatie en uw volledige kosten, inclusief verzending en belasting.
  4. Reken de bestelling af.
  5. Ontvang een factuur in uw mailbox. Samen met de aankoopbevestiging.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Aangezien uw bestelling volledig geautomatiseerd is kunnen wij hier ook niet meer tussen komen. Indien uw bestelling beschadigd aangekomen is dient u dit binnen 48 uur voldoende gemeld te worden.

Met wie moet ik contact opnemen als ik vragen heb?

Als wij u van dienst kunnen zijn, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Als u meer informatie wenst, neem dan gerust contact met ons op. Neem gerust contact met [email protected] op als u meer informatie nodig heeft.

 

Bezorging

Wil je weten hoe de bezorging verloopt? Hieronder vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten met betrekking tot de bezorging. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail ons gerust, we helpen je graag verder!

Wat doen jullie eraan om mijn product veilig te bezorgen?

We hebben speciaal voor het verzenden van onze producten een verpakking ontwikkeld die er voor zorgt dat je groene vriend (of vriendin) in uitstekende conditie aankomt.

Zo zit de plant in een verpakking die bij het type product hoort. Naast deze plantvriendelijke verpakking geven we onze planten voordat ze verzonden worden nog een extra beetje water voor de lange reis!

Ook houd de bezorger natuurlijk voldoende afstand, voor jouw gezondheid en voor de bezorger wel zo fijn!

Waar blijft mijn groene vriend?

We streven ernaar alle bestellingen die op werkdagen voor 16:30 uur besteld worden binnen 2-3 dagen te leveren. Zaterdag kun je ook tot 14 uur bestellen en het pakketje wordt dan dinsdag bezorgd! 

Heel soms gaan onze beloftes mis, doordat niet de gehele bestelling op voorraad is of er een foutje wordt gemaakt bij ons of bij PostNL. 

Is je plant na vijf dagen nog niet binnen? Mail ons gerust want dan is er iets fout gegaan, dan kijken we even met je mee en lossen we het samen op!

Bezorginformatie

Dit zijn de landen waar bij bezorgen en de bezorgopties per land:

Nederland (incl. Waddeneilanden)
Standaard levering, van maandag tot en met zaterdag tussen 09:00 en 18:00

België
Standaard levering, van maandag tot en met zaterdag tussen 09:00 en 18:00

Onder een orderwaarde van € 50,- aan niet-planten rekenen wij € 4.95 aan verzendkosten.

Hoe werkt de bezorging?

De bezorging van de bestellingen gaat in samenwerking met PostNL. Dit betekent dat je de dag voor de afgesproken leverdatum een track ‘n trace van ons ontvangt waarmee je jouw pakket kunt volgen. 

PostNL zal dan op de afgesproken verzenddag een eerste poging doen om het pakket te bezorgen. Mocht je niet thuis zijn dan proberen ze het bij de buren af te leveren. 

Als dit ook niet lukt nemen ze het pakket weer mee naar het dichtstbijzijnde pakketpunt waar je het pakket binnen 7 dagen op kunt halen. PostNL zal in dit geval een briefje achterlaten met instructies.

Ik heb niks ontvangen

Zijn de 4-5 werkdagen al verstreken?

Helaas gaat er weleens wat mis bij een groot bedrijf als PostNL, als er zoveel pakketjes te verwerken zijn is dit niet vreemd! 

Als je pakket (nog) niet is aangekomen starten we een onderzoek voor jou, zodat we zo snel mogelijk kunnen achterhalen waar jouw pakket is en deze alsnog laten opsturen. 

Als je bestelling vervolgens niet gevonden is kijken we samen naar een oplossing.

Kan ik een dag uitkiezen?

Nee helaas kan dat niet. PostNL zal je een dag voor de levering een tijdsframe geven waarin zij verwachten jouw pakketje af te zullen leveren. 

Ben je niet thuis? Je buren nemen het vast wel even voor je aan, anders probeert PostNL het morgen weer.

Kan ik instructies doorgeven?

Jammer genoeg kunnen wij (nog) geen instructies doorgeven aan PostNL. Wij kunnen hen dus ook niet doorgeven dat het pakket in de tuin gezet mag worden als je niet thuis bent, bijvoorbeeld.

Je kunt natuurlijk wel altijd een briefje achterlaten op de deur voor de bezorger. Wij kunnen alleen geen garanties geven dat de bezorger de instructies ook opvolgt. 

Mocht het pakket toch kwijtraken dan ligt de verantwoordelijkheid namelijk bij de bezorger.

Heeft u nu nog geen antwoord op uw vraag?

(dan moet het wel een hele speciale vraag zijn). Mail ons dan vooral of wellicht lost onze assistent planto het wel voor u op!

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'alle cookies toestaan' om u de allerbeste ervaring te bieden. Klik op Cookies accepteren om de site te blijven gebruiken.
You have successfully subscribed!
This email has been registered